Din kommunikationsstrategi binder budskab og forretning sammen
En kommunikationsstrategi giver overblik, retning og resultater til din kommunikation. Resultaterne er vigtige, for der er altid en hensigt med at kommunikere.

Med en kommunikationsstrategi får du:

  • Sat kommunikationen på ledelsens dagsorden
  • Planlagt samspillet mellem dine kommunikationskanaler
  • Konkretiseret dine kernebudskaber
  • Kortlagt dine målgrupper og interessenter – og prioriteret dem
  • Udvalgt hvilke kanaler der passer til hvilke budskaber og målgrupper
  • Opsat mål for din kommunikation så de understøtter forretningens mål, både de økonomiske, organisatoriske og ideologiske

Overblik til at kommunikere
En god kommunikationsstrategi hjælper dig i dagligdagen, fordi du ved hvem du vil kommunikere til, hvor de er og hvad du skal sige. Det gør det lettere for dig at prioritere dine ressourcer, både de økonomiske og tidsmæssige. Du får samtidig skabt et overblik, der gør det lettere at målrette din kommunikation, så du opnår de resultater du har sat dig for.

Hvordan kommer jeg i gang?
Vi hjælper både med at udforme kommunikationsstrategier og facilitere interne processer, så de rigtige spørgsmål besvares.

Har du brug for en strategi der er mere kanalspecifik, f.eks. hvordan du strukturerer budskab og indhold på din hjemmeside, sociale medier eller i dit nyhedsbrev, så kan det være en indholdsstrategi du mangler.

En indholdsstrategi er ofte mere operationel end en kommunikationsstrategi, men forudsætter at der er styr på de overordnede linjer.